کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

فعل خانمان برانداز

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۵۰ ب.ظ

محدثه سادات میرتاج الدینی

درآیه ۷ سوره بروج می فرماید: “وهم علی ما یفعلون بالمؤمنین شهود” آنها(اصحاب اخدود) آنچه را که بر سراهل ایمان آورده بودند تماشا می کردند.

به کار بردن واژه ی “فعل” توجه را به نظام فعل جلب و تفاوت آن را با واژه “عمل” متذکر می شود. بعد از اینکه انسان با علم خود به انجام عملی یا ترک آن آگاهی یافت و آن را در عمق جانش پذیرفت؛ خود را برای به عمل در آوردن آن علم ، لایق یافته و برای عملیاتی کردن آن خود را در معرض اتفاقات و حوادث قرار می دهد.

باطن عمل هر فرد همان “اراده – نیت – قصد – عزم – و ایمان -” او برای انجام آن عمل است واین در واقع همان چیزی است که از آن به عنوان فعل یاد می شود . فعل تمام آن مراحلی است که آدمی قبل از انجام یک عمل و یا برای ترک یک عمل انجام می دهد . به کار بردن این واژه در این آیه علاوه بر اینکه به مراتب فعل اصحاب اخدود برای کندن گودال ها و سوزاندن مؤمنین در آتش اشاره می کند؛ محکم بودن نیت آن ها برای انجام این عمل ظالمانه و طراحی چنین سیستم فتنه ای علیه مؤمنین را یاد آور می شود. به کار بستن اراده و نیت و قصد و عزم برای سوزاندن اهل ایمانی که جز ایمان به خدای عزیز حمید جرمی نداشتند” و لهم عذاب جهنم ولهم عذاب حریق”

لازم است بدانیم؛ در تمام قرون و اعصار، تمام انسان هایی که در مقام فعلشان یعنی در اراده و قصد و عزمشان با اصحاب اخدود یک جهتند و با مقام فعلشان عمل آنها را تصدیق می کنند هر چند که شرایط دوره شان به آنها اجازه ندهد که آن اعمال ظالمانه را انجام دهند؛ و در واقع برای آن عمل شاهدند و هیچ قیامی برای ممانعت از انجام آن نمی کنند، در عذاب آنها شریک و محکوم به حریق اند!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۲
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی