کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

مشاهده ی زمین از برج های آسمان

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲ ب.ظ

صفیه بلالی

با قرائت سوره ی بروج شاید بتوانی از برج هایی که جزئی از آسمان هستند و جدای از آن نیستند راه و رسم شهادت را بیاموزی. بروج به واسطه احاطه و علمی که بر زمین و زمینیان دارند، راهنما هستند و راه بلدِ راهِ رسیدن به عروج!
مؤمن اگر مجد و شکوه خداوند و قرآن و رسولش را باور داشته باشد، بی شک عزت، کرامت، شرافت و رفعتشان را مشاهده می کند و آنگاه در می یابد که هیچ اتفاقی خارج از تدبیر ربوبی نیست و هیچ لحظه ای، قطع در تجلی حق وجود ندارد.

آنگاه بر او مسلّم می شود که جایی برای ترس از دشمنان نیست، چراکه خداوندی عزیزِ حمید چنین تدبیر نموده و آنگاه مطمئن می شود که احدی نمی تواند ایمانش را بسوزاند و می فهمد که این آتشِ فتنه ای که دشمن مهیا کرده نه تنها ایمان او را نمی سوزاند؛ بلکه طلای وجودش را خالص می کند برای خداوندی که ذوالعرش المجید است. مؤمن در بوته آزمایش قرار داده می شود تا به بروز برسد و ثمره بدهد و استقامت، پایداری، شجاعت، صبر و شهادت را برای عالمیان به نمایش بگذارد. حال انسان اگر بر احاطه خداوند بر همه اعمال و رفتارش ایمان داشته باشد و سیستم شهادت را بفهمد، بلاشک برای پیمودن راه سخت و دشوار پیش رویش از کسی یا چیزی کمک می گیرد که یا قبلاً راه را پیموده و یا راه را بلد است. خداوند در این سوره این طارق را بروج معرفی کرده که به افراد افق می دهد و با خود همراهشان می کند؛ او احاطه دارد بر کتابی که در لوح محفوظ است و جامع مراتب شهادت و تبیین کننده راه است. هرکه با طارق همراه شود بی شک راه سعادت را خواهد یافت و برای او فوز کبیر به وقوع خواهد پیوست.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۲
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی