کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

برداشتی از سوره ی مبارکه واقعه

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ

تکتم فخریان

خفض ورفع

وقتی قیامت اتفاق می افتد انسان می فهمد که آنچه در دنیا بود لذت واقعی نبود.آنچه ما در دنیا لذت می انگاریم حس برطرف شدن نیاز است پس هر لذتی همراه با یک تلخی و سختی است.

در قیامت مبنای واقعی ارزشها مشخص می شود.مبنای کرامت وعزیز بودن اشخاص در دنیا مسائلی همچون پول وفرزند است در حالی که در واقع باورهای اخروی وحقایق معنوی باید مبنا باشد(که بر آن اساس در قیامت دو گروه بهشتی،مقربین واصحاب یمین خواهند بود) پس در قیامت اثری از ذلت متقین در این دنیا واثری از عزت کفارباقی نمی ماند.

اصحاب یمین به معنای اصحاب راست نیست،بلکه یمن به معنای مبارکی ومیمنت است.یعنی چون آنها همه چیز را از جانب خدا می بینند پس همه را مبارک می بینند.پس اگر کسی هر اتفاقی که در زندگی اش رخ می دهد از جنس یمن وسعادت نیست در "قیامت"خفض ورفع می کند.مقربین یمن زا هستند سرمنشا تولید انسانهای یمین اند.

دوز خفض و رفع هر انسانßبه دوز اعتقاد او به وقوع آن واقعه ای که حتما اتفاق می افتد، بستگی  دارد.همه  ی آدم ها تا حدی کاذب واقعه هستند.یعنی حتی کسانی که آن را قبول دارند یا در تفصیل آن مشکل دارند یا در ضرب آن در تک تک کارهایشان:یعنی  برای مثال احساس ناراحتی و عدم درک وعدم ارزشمندی،نشان از عدم یقین به واقعه است.یکی از خفض ورفع ها این است که انسان پس از مرگ می گوید ای کاش در دنیا مریض بودم ،فلان امکانات را نداشتم...چرا که هیچ اتفاق بدی در دنیا برای انسان رخ نمی دهد جز اینکه  از عذابهای اخروی کاسته  می شود.آری مشکلات ،سختی وناراحتی دارد اما اگر انسان این نکته را بداند،حتی در سختترین  مشکلات جزع فزع نمی کند،ناشکری نمی کند،آن را بد نمی داند.

پس اولین خفض و رفعی که نیاز داریم در باورهای خودمان است.اگر باورها اصلاح شد انسان در مسیر یمن وتقرب قرار می گیرد..قرآن هم میخواهد تعلقات را از بین ببرد.در قیامت تمام آداب قومی قبیله ای از بین می رود.در آن روز نسبتها روی معنویت است.اب واخ و..نمیشناسیم.

انما المومنون اخوه میشود.

پس اگر کسی پر کار وفعال نیست،نشان این است که درک او از قیامت پایین است یعنی درخفض و رفع مشکل دارد.پس سابقون کسانی هستند که هیچ کار خیری را از دست نمی دهند.دنبال خوبیها هستند.پس در مغفرت ورحمت الهی غوطه ورند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۱
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی