کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

سوره ی مبارکه واقعه

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۱۵ ق.ظ

نفیسه مردانی

 اِذا وَقعت الواقعه

لیس وقعتها کاذبه

خافضة رافعه

بر طبق سوره واقعه قیامت روزی است که باطن رو میاد و ظاهر داخل میشه وحقایق آشکار و بارز می شود.و تمام جهان به اصل و درون نوشت خود برمیگردند.و در این راستا 3 گروه یا صنف شکل می گیرند:مقربین ، اصحاب یمین و اصحاب شمال.که در گروه بودنشون زوجیت دارند.مثلاً زوجیت و ارتباط بین مقربین بر اثر تألیف است.

از طرفی این سوره با استفهام انکاری از خلقت و زراعت و انزال ماء ونار سعی  در نشان دادن ربوبیت خدا پشت این نعمت ها داشته است و انسان را به زیر و رو کردن اعتقاداتش می رساندو با ذکر این موارد دستور به تسبیح میدهد.

در این سوره قران با لفظ کریم خوانده شده است که در کتاب مکنون قراردارد و بیان میکند فقط درصورتی می توان به اصل قران دست یافت که به طهارت داشته باشیم.

در این معیارها و اعتقادات واعمالمان  را بر قران کریم ارائه و تطبیق داده می شود و در صورتی که برحق نباشیم برعکس شدن و زیر و روشدن معیارهایمان را می بینیم وتعاریفمان را اشتباه می یابیم.

مقربین در این دنیا باطن اعتقاداتشان را بر قران ارائه کرده اند و ذاتاً روح وریحان وجنت نعیم شده اند و به  بیانی دیگر هم خود در بهشت اند و هم برای دیگران جنت اند وبه عنوان معیار شناخته شده اند.

در سوره واقعه اصحاب میمنه با سلام به مقربین با آنها توافق دارند و همراه با آنها هستند.

اصحاب شمال در دنیا با عدم  باور قیامت وخوش گذرانی و اصرار بر حنث سهم خود را ازقران کریم تکذیب  و ضلالت قرار میدهند.

اگر از همین دنیا وازهمین حالا بر طبق معیارهای آخرتی عمل کنیم از حادثه زیر و رو شدن قیامت(خافضه رافعه) در امان  می مانیم و حق الیقین بودن این واقعه را در خواهیم یافت.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۱
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی