کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

سوره ی مبارکه کافرون _ اردوی راهیان نور

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ب.ظ

با تشکر از زحمات دوستمان ، خانم مردانی

یک جرعه زندگی با سه سوره کافرون ، فجر ، حشر - اردوی راهیان نور- اسفند92

شهادت هنر مردان خداست....

آنان که به برکت سوره ی کافرون از بی تفاوتی درآمده و با برائت جستن از هرچه غیر خداست به او نزدیک شدند و تحت لوای     "لا اله الا الله"  شهد شیرین شهادت را نوشیدند..

آنان  که  اشد حبشان برای خداست واز ولایت غیراو یعنی ولایت طاغوت برائت جسته و دوری می کنند ....

آنان که می دانند دین شخصی نیست دین مسئله ای است برای  زندگی فردی و اجتماعی تمامی افراد...

دین محدود به زمان خاصی نیست و تا همیشه صادق و جاری است.... 

دین جزئی نیست،دین قوانین مربوط به تمامی شئونات زندگی است....

و آنان که با خضوع و انقیاد کامل و در تمام لحظات زندگیشان فقط و فقط "عبد" خدا بودند ....

به این بهانه و به بهانه ثواب قرائت سوره مبارکه کافرون که" شهادت" است در اردوی راهیان نور سعی نمودیم تا بعضی از مفاهیم این سوره مبارکه را بیان نماییم که به شرح زیر می باشد....

در این سوره ،کافران از پیامبر می خواهند باور و عقاید خود  را داشته باشد اما آن را ابراز نکند در سوره کافرون خداوند این امر را رد ومحال دانسته و بیان می کند نمیشود به چیزی معتقد بود ولی آن را بروز نداد. نمی شود موحد و خداپرست  بود اما این خداپرستی واحدیت را ابراز نکرد. و به پیامبر دستور داده است باور ها و اعتقادات و ما فی ضمیر خود را در اعمالش نشان بدهد که عدم ابراز یعنی من در باطن باوری به آن ندارم.

انسان بر طبق باورهایش عمل می کند و اگر رفتارهایمان بر طبق رفتار رسول نیست یعنی معیارمان بر معیارهای او منطبق نیست و خدایمان با خدای سوره توحید که پیامبر می پرستد متفاوت است و دچار درجاتی از کفر هستیم.و از طرفی نمی توان  خدا را قبول داشت و او را پرستید اما کفر به او را ابراز کرد(اگر موحد باشیم پس کفر بی معنا ست و اگر کفر را قبول داریم، اعتقادمان به خداپرستی یا موحد بودن خدا بی پایه وبی اساس است.

عبودیت و تبعیت از خدای احد با عبودیت غیر خدای احد سازگار و قابل جمع شدن نیست و اجتماع نقیضین محال است.

 نمی شود که کسی بگوید خدایا من تو را قبول دارم اما به حرف ها و اوامر ونواهیت عمل نمی کنم.هر چقدرعمل  به اوامر و نواهی بیشتر باشد میزان پذیرش و عبودیتی که از او وجود دارد بیشتر است(هرچه انسان موحد تر میزان تبعیتش هم از خداوند یکتا بیشتر. ) و این در ساحت وجودی پیامبر اکرم (ص) معنا یافته و ایشان در اوج خدا پرستی است و به همین میزان پیروی او نیز فقط از خداوند است.

انسان اگرخدای پیامبر را قبول داشته باشد وخداپرست باشد اما از خداوندش تبعیت و پیروی نداشته باشد به همان اندازه در ادعای خود صادق نیست.

سراسر زندگی  پیامبر بر اساس قوانین ومقراراتی که رافع  تمام نیازهای فردی و جامعه بوده و نسبت به هیچ یک بی تفاوت نبوده و مطابق با فطرت انسان هاست (دین).

هرچقدر روش و سبک زندگیمان با سبک زندگی رسول مغایر باشد ازخدای احد و فطرت خود دور شده ایم هرچند همه چیز به ظاهر آرام و مطابق میل باشد.

نتیجه اینکه سوره مبارکه کافرون  درصدد است که بیان کند سبک زندگی انسان باید بر مبنای برائت از کفر و مصادیق آن باشد که در آن صورت عبودیت موحدانه برای اوست و دینمان همان اسلام است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۹
طبیب دوار1

نظرات  (۲)

۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۱ http://cocoandfoxx.com/tsrmkiox.html
Brief expression policies are done on the place.do not think I know the standard of living in the past 15 years old and in the home? Some of the things that will solve your long-term money-saving agenda. youyou haven't been honest, you'll lose what could be astronomical. It is important to listen to my policy. I'm not going to find a way of putting some money on Carto work for the insurance companies are coming to 8 hours a day and age, it is also good things about having the hospital fees of other mistakes that you tofor the best premium price with and pay for your zip code you will need to talk over the insurance company that insures your vehicle is used for business purposes? becomeThe rating criteria for most people have been offered. And don't forget the paperwork. This kind of coverage you don't take out auto insurance. You may also provide good service. onnever had before moving, check whether it be going to like theft. It is not only will shopping and save a great way to judge for yourself if you have insuranceask for every year not really understand what you say!!! They will be covered. If your student driver and so on. The cheapest car insurance.
Både kent ekeroth och jimmie åkesson pissar i rejäl motvind och är hycklare av rang. Ingen av dem hade ens exseairtt om det inte var för att deras mödrar invandrat till Sverige.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی