کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

سفر کربلا خرداد 93 گردان طبیب دوار

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۵۸ ب.ظ

صفیه بلالی

سفر کربلا خرداد 93 گردان طبیب دوار

گویند زیارت نه به قسمت بود نه به همت، بلکه به دعوت بود...

آری دعوت شده بودیم به بزمی که شراب گوارایش جان را تازه می کرد و عطر حضورش دل را زنده.

روز سوم حضور در نجف در کنار پدر معنویمان زمزمه کردیم حدیث کساء را تا یادآوری کنیم که آفرینش، بودنش را مدیون فاطمه و آل محمد "ص" است.پس از قرائت حدیث کساء در کنار حرمِ با صفای مولایمان پای صحبت های استاد نشستیم:

یکی از تصورات رایجی که در بین افراد وجود دارد این است که ایمان و عمل صالح می تواند انسان را وارد بهشت کند؛ این تصور از یک منظر می تواند صحیح باشد و ازسویی نادرست. زمانی ایمان و عمل صالح باعث ورود انسان به بهشت می شود که قرابت با ائمه ی معصوم و انبیای الهی را به دنبال داشته باشد. زمانی که انسان به این قرابت رسید وارد جریانی می شود به نامِ جریان وراثت. در واقع براساس میزان ایمان و عمل صالحی که انجام می دهیم درجه و قرابت ما نسبت به اهل بیت تعیین شده میزانی که ازث می بریم مشخص می شود." إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ"

اگر انسان کاری کند که نشان بدهد در زندگی داری پدر است آنگاه می تواند از این پدر ارث ببرد. حقیقت این است که بهشت ارث بردنی است و شاخصه ی درست بودن یک کاربسته به میزان محبتی که نسبت به اهل بیت ایجاد می کند سنجیده می شود. اگر کارهای انسان محبت به اهل بیت را به همراه داشته باشد مشمول ارث می شود و در این جا معلوم می شود که کارهای خیر کوچک و بزرگش معنای دیگری پیدا می کند و هر کار خیری در صورتی که محبت و حب به اهل بیت بیاورد و به عبارتی باعث اتصال انسان به جریان ولایت شود ارزش پیدا می کند. در واقع با اتصال به جریان ولایت کارها میل به بی نهایت پیدا می کنند و از صفر بودن در می آیند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۸
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی