کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

کتابچه...

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ

سلام به یکشنبه ای های عزیز

جهت آماده سازی کتابچه ای از نکات سوره ها

قرار بر این شد که از این پس ، هر نفر روز های  " دوشنبه "  و  " چهارشنبه "    5 گزاره از سوره ی تعیین شده آن روز را در قسمت نظرات آن پست وارد کند.

پس این دوشنبه 22 دی ماه ،  منتظر گزاره های شما از سوره مبارکه فلق ، در قسمت نظرات همین مطلب هستیم.

به امید آنکه در تهیه این کتاب جمعمان ، جمع باشد ....

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۳/۱۰/۲۱
طبیب دوار1

نظرات  (۱۸)

۲۸ دی ۹۳ ، ۰۲:۳۱ میرتاج الدینی
بسم الله الرحمن الرحیم
برای رهایی از آسیب ها و مشکلات همواره نشانه هایی وجود دارد که با شناخت آنها و برخورد صحیح و خیر با آنهاست که می توان به خدا پناه برد ....

در هر امری که برای ما در زندگی اتفاق می افتد خیری نهفته است کافی است نشانه هایی که به آن خیر دلالت می کند را یافته و به واسطه آنها به خدا نزدیک شده و به او پناهنده بشویم
هیچ چیزی در خارج شر مطلق نیست پس باید از هر موقعیتی فرصت سازی کرد برا حرکت به سمت کمال حرکت به سمت رب....
انسان باید از نعمت های دیگران نیز برای نزدیک تر شدنش به خداوند نردبان بسازد....
۲۵ دی ۹۳ ، ۲۳:۱۵ فاطمه صالحی
بسم الله الرحمن الرحیم

1-فلق شناسی نشانمان می دهد که در مواجهه با رخدادهای زندگیمان چگونه رفتار کنیم تا جهتمان رو به رب فلق باشد.
2-"شر ما خلق" یعنی وقتی طرف حسابمان به حای اینکه خداوند باشد،  میشود خلق خدا.
3-غرض از افتادن گره ها در زندگی مان اینست که بدانیم با استعانت از رب مان هر گرهی گشودنی است.
4-سحر یعنی وقتی که حق پشت تمام اتفاقات را نتوانیم ببینیم و این ناشی از نگاه نادرست و باطل است.
5-استفاده از عقل موجب اتصال به حق و باطل شدن سحرهاست.
۲۵ دی ۹۳ ، ۰۷:۳۵ یا من ذکره حلو
همه مخلوقات خدا خیر هستند و تاریکی عدم وجود نور است و خیر و شر نسبت به ما تعریف می شود.
ما باید با پناه بردن به رب فلق را قل کنیم.
۲۴ دی ۹۳ ، ۱۹:۳۴ ف سبکتکین
بسم الله
فلق حاصل حرکت است.
کسی که از حرکت ایستاده باشد دچار سحر شده است بنابراین راه برطرف کردن سحر، حرکت و تسبیح است.
وقتی انسانی نتواند بایدها و نبایدهای عقلی را تشخیص دهد دچار شر شده است.
رب سوق دهنده به سمت کمال است.همچنان که شب سپری میشود و به فلق ختم میشود انسان در مسیر کمالش با تاریکی روبرو میشود...گاه این تاریکی به ارامی فرود میاید....چنان که انسانی را که به رب وصل نباشد در خود فرو میبرد...
اانسان بر اساس نوع برخوردش با مخلوقات به شر مبتلا میشود....
شردر مسیر کمال انسان گره ایجاد میکند...
پناه بردن به رب تنها راه نجات از شر است.

ببخشید دیشب اینترنت نداشتم
یا نور النور
باید "بخواهیم"(قل) که نشانه های خدا(فلق) را ببینیم
دیدن فلق یعنی ایمنی (عوذ)از بکاربردن و رفتار اشتباه با مخلوقات(شر).
هر مخلوقی فلقی دارد که متوجه میشویم راه درست برخورد با آن مخلوق چیست.دیدن فلق یعنی دیدن رب فلق یعنی دیدن خدا از ورای همه مخلوقات.
برخورد با مخلوقات (ما خلق) و شرایط(غاسق اذا وقب) در راه غیر مستقیم همه شر است. 
هر شرایطی اگر بدون نشانه ای از خدا برای ما سپری شود "سحر"و"غاسق اذا وقب"محسوب می شود.
فلق شناسی دید آدمی را بالاتر از شرایطی که در آن محصور است می برد.
فلق شناسی حرف مردم را بی اثر می کند.
حسود نشانی از خدا نمی بیند و برای خدا حیاتی قایل نیست. فلق شناسی فعل و فکر خسود را در زمان پیاده کردن حسادتش روی بقیه زیر سوال می برد.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
1-هرآنچه که مخلوق است می تواند شر داشته باشد.
2-لازمه ی فهم شر شناخت هدف است.(هر انچه در غیر مسیر رسیدن به هدف است شر است).
3- تاریکی(نه صرفا در معنای فیزیکی) و خاموش بودن چراغ عقل زمینه را برای گرفتار شدن به شر فراهم می کند.
4- شر به معنای درک و استفاده نادرست از نعمت است.
5-برای در امان بودن از شر(مخلوقات و نعمات) مجبور به استفاده درست از ان ها هستیم.
باید از شرور بیرونی به خدا پناه برد. که این شرور شامل:1.شر تاریکی  2.شرسحر ساحران    3.شر حسادت افراد حسود      
شر مطرح شده در سوره فلق منشا بیرونی دارد
پناه بردن را باید به صورت عملی نشان داد و از مرحله عقیده و باور در عمل بروز داد.
از شرور نام برده شده در این سوره باید به رب فلق پناه برد.
شرور نام برده شده در سوره از موانع احتمالی برای حرکت سوق دهنده به بالاست
تشخیص این شرها و از طرفی شناسایی پناهگاه(رب فلق)از مقدمات و لوازم پناه بردن است.
فلق تمایز بین دو مرحله قبل و بعد است و در آن نوعی حرکت وجود دارد.
فلق ها در جهت رشد و سوق دهنده به کمال هستند در صورت جهت گیری درست و انتخاب صحیح
مخلوقات به ذات شر ندارند بلکه در مواجه و رابطه با هم شر تعریف میشودو در اثر انتخاب و رجحان ایجاد میشود و بر مبنای معیارهای عقلی ضرر آنها فهمیده میشود 
پناه بردن از شر مخلوقات همان رجوع بر گزاره های عقلی و عمل بر اساس آنهاست...
پناه بردن باید قبل از تسلط و چیرگی و نهادینه شدن ظلمت و تاریکی باشد.
در صورت فلق شناسی و تشخیص تمایز ها میتوان از نهادینه شدن باورها و صفات اشتباه جلوگیری کرد.
یکی از شروری که انسان با آن مواجه است در حیطه پیوندها و روابط است که به عنوان مانعی برای حرکت و رشد هستند منظور ایجاد پیوندی نابه جاست و یا ازبین رفتن پیوندهاست که داشتن هوشیاری در این زمینه و عمل بر اساس عقل لازم است.
حسد نوعی سختی و تلاطم در فرد به وجود می آورد.و ازبین برنده نعمت است.
حسد نتیجه تفکر اشتباه در مورد نعمت هاست.
انسان باید نعمت ها را بشناسند و در جهت استفاده درست از آنها حرکت کنند در غیر این صورت زایل کننده نعمت هستیم.نعمت ها باید فلقی درجهت رشد و حرکت قرار گیرند.
۲۲ دی ۹۳ ، ۲۳:۳۶ اب شیرینی
یا رب فلق
اینکه ما انسان ها در زندگی فلق هایی داریم از نططر خداوند جز بدیهیات است اما ما چون به دلیل اینکه خودمان ما خلق هستیم و اطرافمان نیز مملو از ما خلق این فلق ها را نمی بینیم چه رسد به اینکه بخواهیم پناه ببریم.
اگر لحظه لحظه ی زندگیمان را فلق ببینیم خواه نا خواه دنبال ربی خواهیم بود که پناه ببریم بر او...پس اینگونه دایما در حال استعاذه خواهیم بود.

استعاذه ات را باید مدام ابراز کنی و برای تمرین این موضوع باید شرهای ما خلق، غاسق اذا  وقب، نفاثات فی العقد و حاسد اذا حسد را بشناسی و خود را مدام در معرض خطر انها بیابی.
۲۲ دی ۹۳ ، ۲۳:۳۵ فاطمه سعیدی
بنام خدا
رب کسی است که مسئولیت او به کمال رساندن است.
شر هر چیزی که خلاف جهت خدا باشد را شامل می شود.
غاسق لزوما یک گناه نیست به تعویق انداختن کار خوب نیز شامل آن می شود.
خداوند برای تحرک جامعه ، درهای امید را به روی بشر گشوده است...
امیدی چون بودن خدایی که بر همه چیز فایق هست... 
امیدی چون امکان پناه بردن به او از شر هر آنچه که هست... 

هیچ چیز در ذات خود به طور مطلق شر نیست و شر پنداشتن وقایع و .. به نوع تفکر و اندیشه افراد بستگی دارد بنابرین ایجاب میکند که افکار و اندیشه پیرامون هر چه که هست و اتفاق می افتد را اصلاح کنیم وبه خداوند  پناه ببریم
۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۵۶ زهره سعیدی

هر خلقتی با دریده شدن پرده عدم و خروج از آن ایجاد می شود.

هر پدیده در صورتی که به سوی خدا و در راه او باشد خیر است.

در مواجهه با هر حادثه ای نحوه نگرش به آن خیر یا شر بودنش را تعیین می کند.

انسان زمانی دچار شر حسود می شود که با او هم عقیده شود.

۲۲ دی ۹۳ ، ۲۲:۰۲ تکتم فخریان
پناه بردن به خدا هم به صورت قول وهم عملی باید باشد(قل).  سرآغاز هر عملی سوره فلق است.انسان میتواند خودش نفاثات باشد پس باید از خودش هم به خدا پناه ببرد.
۲۲ دی ۹۳ ، ۲۱:۳۱ م.شهسواری
بسم الله الرحمن الرحیم...

پویایی و حرکت کردن به سمت کمال نشان از بودن در مسیر رب فلق است پس با پناه بردن به رب فلق از ایستایی و سکون باید جلوگیری کرد.

گناهان هرچند کوچک باشند بدون این که انسان متوجه شود ،کم کم قلب را تاریک  می کند همان طور که تاریکی شب کم کم از راه می رسد و انسان یکدفعه متوجه می شود که تاریکی همه جا را فراگرفته است.



هر آسیبی در زندگی ما نشانه ای ست که از وجود یک نقص در رشد ما خبر می دهد. نقص را که برطرف کنی رشد میکنی .

غسق اولین مرحله از ظلمت شب است. به محض رو به رو شدن با ظلمت و گناه باید به دنبال پناه و رفع ظلمت باشیم وگرنه ظلمت ماندگار میشود. مثل گناهی که کم کم در جامعه شیوع پیدا میکنه.

با به کمال رسیدن ما ریشه شرور از بین می رود. اگر ما به رشد برسیم از هر موقعیتی خیر می سازیم.

سوره مبارکه فلق:

انسان باید پناه بردن به رب فلق را ابراز کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی