کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س

کلاس یکشنبه

(گردان حضرت فاطمه (س


کلاس یکشنبه

مقام تفصیل

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

شهین سامانی

کسی که به مقام تفصیل رسیده کسی است که  :

به او تنزیل میرسد(ایه ی 2 و3) . اینها همان کسانی اند که بشارت و انذار قرآن را می شنوند (4). قلب و گوششان آماده ی دریافت حق است(5). کسانی که به پیامبر خدا ایمان می آورند. تنها خدای یگانه را می پرستند.اهل قیام و استغفار هستند(6). زکات می دهند(7). آنچه را خدا می خواهد با طوع انجام می دهند(طوع به معنی : هو العمل بما یقتضیه الامر و الحکم مع رغبه و خضوع)(11).

خدا را شاهد اعمال خود می بینند(22). چون حب به هدی دارند به تفصیل هدی از عمی می پردازند(17). همواره به بررسی اعمال گذشته و آینده ی خود می پردازند تا نیک را از بد جدا کنند(25). و آنها کسانی هستند که ابراز کردند(قول) پروردگار آنها خداست . در برابر مشکلات بعدی استقامت ورزیدند و همین سبب عدم ناراحتی انها از اعمال گذشته و ترس از آینده شده است(30) 

ولی و همنشین آنها که به معنی (هو وقوع شی وارد شی مع رابطه بینهما .والرابطه ایضا اعم من ان تکون حسنه  او سییه.و همرا ه آن می توان قرب ، حب، نصر و متابعه را آورد.) است در دنیا و اخرت ملایکه هستند.(در برابر قرین که در آیه ی 25 امده است.)(31)

این افراد دارای احسن قول (دعوت به سوی خدا) می باشند اما این کافی نیست و باید عمل صالح هم داشته باشند و شرط بعدی آن است که ابراز مسلمان بودن کنند.(33)

آنها بین حسنه و سییه را فصل می دهند و بدی را به راه احسن دفع می کنند به گونه ای که عداوه از بین رفته و ولی حمیم می شوند.(34)(حمیم یعنی:صدیق ، قریب مشفق ، به اعتبار محبت و علاقه ی شدید.و حمم به معنی حراره شدید است.)

 واینها افرادی هستند که صبورند و اینها ذو حظ عظیم هستند(35).واگر از شیطان وسوسسه ای برسد به خدا پناه می برند.(36)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۸
طبیب دوار1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی